onsdag 30 juni 2010

Lunchrestaurangbesök: Golfkrogen Hovås

Adress: Golfbanevägen, Hovås
Telefonnummer: 031-28 26 08
Webb: http://www.golfkrogenhovas.se/

Mat och dryck
Jag skulle vilja ha något vegetariskt, jag äter inte fisk och skaldjur, sa jag, för att undvika erbjudande om dagens fisk.
Du kan få kycklingpasta, erbjöd servitrisen.
Kyckling är ingen grönsak, såvitt jag vet, tänkte jag men sa att nej, det äter jag inte tyvärr, går det att få något utan djur?

Mina kollegor valde räksallad så jag blev lovad en sallad utan räkor men med mer grönsaker. In kom pyttepyttesmå sallader. Min bestod av salladsblad, tre coctailtomater, en fjärdedels avocado, en rädisa, en liten vinägrett och... ja, det var det. Proteiner, någon? När jag kom tillbaka till jobbet var jag skithungrig. Inte ok, speciellt som lunchen kostade 95 kr.

Med sådan näringsfattig kost kan man inte prestera något vidare på golfbanan så jag utgår ifrån att golfare inte är vegetarianer?

Service
Inga leenden. Inget extra.

Stämning
Det är väl därför man åker dit! Restaurangen har ett vackert läge och en stor uteservering.

Inga kommentarer: