tisdag 20 april 2010

Kompost i lyxförpackning

Konceptet är lysande: en påse färdigblandad sallad. Åh, det ser så fräscht ut! Det är så lätt att svänga ihop en rolig sallad! Den innehåller flera salladssorter som inte alltid finns att köpa separat!

Men. Vilken besvikelse när den krispiga och fräscha känslan uteblir. Varför luktar salladen lite unket redan samma dag jag bär hem den från affären? Varför ser den äckligare ut än min kompost efter bara någon dag i kylen? Varför tvingas jag alltid slänga hälften eftersom påsens innehåll förvandlas till grön gegga snabbare än påven förlåter en pedofil?

Jag vet inte om tricket är att undvika den färdigsköljda salladen, att den inte är tillräckligt torr när den förpackas? Äckligt är det i alla fall. Men jag kommer fortsätta köpa sådan här sallad ändå. Det är ju så behändigt.

Inga kommentarer: