söndag 18 april 2010

Frukost

På helgmorgnar dricker man smoothies i min värld. I veckan har många vänner varit krassliga så allt prat om ingefära och honung inspirerade mig till denna söndagssmoothie.

2 glas

Du behöver:
  • 1 banan
  • Två skvättar yoghurt (jag använder vaniljyoghurt, 0,5%)
  • 1 päron
  • Färsk ingefära efter behag (jag tog en bit så stor som tummens översta led, ungefär)
  • En klick honung
Gör så här:
  1. Skala, kärna ur och skär päronet i mixvänliga bitar. Lägg gärna i plastpåse och frys redan kvällen innan!
  2. Skala och finhacka ingefäran.
  3. Lägg hela klabbet i en mixer. Mixa. Häll upp i glas.
Den som vill ha en matigare smoothie häller i krossade linfrön och havrekli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med smoothie-recept! Bra idé att dra igång en blogg om olika vegorecept. Tror att det ligger helt rätt i tiden, så jag önskar dig lycka till och hoppas att du får många "followers", hit till Vegmongot!

Fröken Harrysson sa...

Tack snälla! Det kommer bli mer än vegorecept: restaurangtips ur vegetariskt perspektiv, mattankar och lite mer. Hoppas du kommer gilla det!