onsdag 9 februari 2011

Restaurangbesök: Moon Thai Kitchen

Adress: Storgatan 1, Göteborg
Telefonnummer: 031-774 28 28
Webb: http://moonthaikitchen.se

Första gången jag var här var det vår eller försommar och stället hade just öppnat. Vi satt på uteserveringen och åt Pad Thai och det var lite grann som vilket thaiställe som helst. Besök nummer två ägde rum först härom dagen och det var en annan upplevelse eftersom grejen med Moon Thai Kitchen är helheten: inredningen, menyn o s v.

Mat och dryck
Plus: Det går att få en vegetarisk variant av i princip alla rätter då köttet kan bytas ut mot tofu.
Minus: I menyn står det endast "vegetariska rätter komponeras efter önskad smak: satay - yam - curry - nudlar - kaprao m m". Varför inte byta ut denna informationsfattiga text mot några färdigkomponerade vegetariska rätter att välja av?
Jag bestämde mig i alla fall för tofuspett med jordnötssås och grillad banan och drack ett fruktigt och friskt Gewürztraminer till det. Väldigt gott!

Service
I somras minns jag en kvinna som var supertrevlig och serviceminded, jag tror hon är en av ägarna. Servicen härom dagen var däremot tyvärr inget att hurra för. En mumlades utan ögonkontakt, en stod kvar och stirrade på oss när vi bad att få titta på menyn ett par minuter till, vi fick fel mat, vilket inte korrigerades med mer än "oj då" och favoriten: få vänta i evighet på att betala.

Stämning
Högt och lågt är det färger, tyger, lampor; det är kitschigt så det skriker om det men görs genomgående och med eftertanke så det funkar. Det var fullt av folk vid långbord och i bås så vi hade tur att få bord utan att ha bokat.

Inga kommentarer: