tisdag 12 juli 2011

Vardagsfrukost

Just nu är jag i en period som går ut på att färdigställa allt inför semestern så jag har inte hunnit och orkat skriva så mycket som jag skulle vilja.

Jag är även i en period med minskat kolhydratintag, eftersom bröd och annat gott verkar binda lite mer vatten i kroppen än önskvärt. På vardagarna äter jag därför inte längre mina älskade ostmackor till frukost utan Kesella lätt. Jag är ingen expert på näringslära men jag vet att Kesella lätt har bra näringsvärde: där fil och yoghurt innehåller 3-4 g protein per 100 g innehåller kesella 13 g, samtidigt som det innehåller lite fett och kolhydrater. Jag brukar äta det med frysta blåbär men så här års är det väl nästan lag på färska jordgubbar? Observera att jag inte följer någon LCHF-diet eller liknande, då skulle naturligtvis bären vara bannlysta :-)

Inga kommentarer: