lördag 18 juni 2011

Restaurangbesök: Björns Bar

Adress: Viktoriagatan 1, Göteborg
Telefonnummer:
031-701 79 79
Webb: www.kockvin.se/bjorns-bar

Hur kan jag inte ha skrivit det här inlägget tidigare? Björns Bar är favorit här i stan och jag vet inte hur många gånger jag har hamnat där för att ta ett glas vin och en bit ost eller äta middag. Björns Bar ligger en trappa ner från Kock & Vin, vilket skvallrar om passion för kvalitet och fina råvaror. Det går inte att boka bord på Björns Bar så ibland kan det vara bra att hänga på låset för att försäkra sig om en plats.

Mat och dryck
Bland delikatesser, småplock och dagens vegetariska rätt Hannas val hittar man alltid något gott att beställa. Jag brukar välja Hannas val och avsluta med en bit ost eller dessert (rabarberkompotten med mascarponecreme och kaksmulor är fantastisk).
Det finns gott om viner glasvis och jag låter gärna personalen rekommendera ett vin som passar maten.

Service
Servicen är nästan alltid jättebra; personalen är uppmärksam ger fina rekommendationer. En gång däremot blev allt fel men det rättade de till på ett bra sätt. Professionellt.

Stämning
Litet, mysigt och ofta fullsatt.

Inga kommentarer: